خرید سیم کارت ترکیه

خرید سیم کارت ترکیه. غیر از پست کردن عکس‌ها در اینستاگرام و لایو گرفتن‌ها و استوری کردن سفر برای دوستان، اینترنت کاربرد مهم دیگری هم دارد و آن مسیریابی در استانبول است. قرار است پین‌تاتی بهترین مسیر را به ما بگوید و اگر گم شدیم، راه درست را به ما نشان دهد؛ ولی بدون اینترنت؟!!

چرا خرید سیم کارت ترکیه؟ چرا در سفر به استانبول به اینترنت همراه نیاز داریم؟

یک لحظه تصور کنید در خیابان ایستاده‌اید بدون اینترنت! حتی تصورش هم ناخوشایند است.

مگر می‌شود بدون اینترنت؟

در همین تهران خودمان هم وقتی می‌خواهیم به جایی برویم، با اپلیکیشن آن را سرچ می‌کنیم تا بهترین و سریع‌ترین مسیر را به ما پیشنهاد دهد.

یا اگر دنبال آدرسی می‌گردیم خیلی راحت با یک سرچ ساده آن را پیدا می‌کنیم. شاید هم می‌خواهیم به نزدیکترین رستوران، داروخانه، بیمارستان، شیرینی فروشی و … برویم. بدون اینترنت واقعا دچار زحمت می‌شویم. یا اصلا در پارک نشسته‌ایم. حوصله‌مان سر رفته و با گشتن در شبکه‌های اجتماعی خودمان را مشغول می‌کنیم. حالا فکر کنید که در یک کشور خارجی هستید.

جایی که هم‌زبانی در اطرافتان نیست. بدون اینترنت واقعا شدنی است؟

مخصوصا در استانبول که اکثر مردم آن مسلط به انگیسی نیستند و تنها راه برقراری ارتباط با آن‌ها زبان ترکی استانبولی است. پیدا کردن مسیر مناسب برای رسیدن به مقصد، بدون داشتن یک اینترنت همراه هم وقت ما را می‌گیرد و هم باعث خستگی می‌شود. بیایید کمی این موضوع را بشکافیم.

مزایای خرید سیم کارت ترکیه و داشتن اینترنت همراه در استانبول

1- مسیریابی:

الان در استانبول هستیم و قرار است حسابی از سفرمان لذت ببریم. می‌خواهیم از هتل خارج شویم و به سمت یک مرکز خرید معروف یا یک مکان دیدنی مثل مسجد ایاصوفیه که از هتل محل اقامت ما فاصله دارد، برویم.

شاید بعضی‌ها بگویند اینترنت همراه نیازی نیست؛

با استفاده از اینترنت وای فای هتل مسیر را پیدا می‌کنیم و نقشه را در گوشی ذخیره می‌کنیم و بعد راه می‌افتیم. شاید روی کاغذ این حرف صحیح و منطقی به نظر بیاید، ولی در واقعیت اتفاق چیز دیگری‌ست. با توجه به وسعت شهر استانبول، نیاز داریم تا از چند خط مترو یا اتوبوس برای رسیدن به مقصد مورد نظرمان استفاده کنیم. به همین خاطر برای پیدا کردن ایستگاه اتوبوس یا دلموش و … امکان دارد به مشکل بخوریم. مثلا اگر بخواهیم از میدان تکسیم تا یک مسیر نه چندان دور مثل مسجد ایاصوفیه برویم، باید چکار کنیم؟ اول در گوگل مپ مبدا و مقصد را مشخص می‌کنیم و بر اساس لوکیشن ما، گوگل چند مسیر به ما پیشنهاد می‌دهد.

اما چطور ایستگاه مترو را پیدا کنیم و یا پس از رسیدن به ایستگاه آخر مترو، چگونه ایستگاه اتوبوس را پیدا کنیم؟

پس از خروج از ایستگاه مترو باید به سمت چپ برویم یا راست یا حتی مستقیم تا به ایستگاه اتوبوس برسیم؟ البته از قدیم گفتن آدم پرسون پرسون تا خونه خدا هم میتونه بره! اما واقعا ارزش دارد این قدر سختی تحمل کنیم؟ با استفاده از اینترنت گوشی خیلی راحت می‌توانیم مسیر مورد نظر را پیدا کنیم. و اگر به هر علت مسیر را گم کردیم یا خط مترو یا اتوبوسی را اشتباه سوار شدیم، به راحتی می‌توانییم به مسیر درست برگردیم.

2- ترجمه آنلاین:

سرویس‌های جدید گوگل مانند، مترجم گوگل (google translate) که به صورت اپلیکیشن هم بر روی گوشی‌ها مورد استفاده هست، در سفر کمک بزرگی به ما می‌کند. در استانبول اکثر اجناس آرایشی و بهداشتی و کالاهای تولیدی به زبان ترکی بوده و خبری از زبان انگلیسی بر روی اجناس نیست. در صورت داشتن اینترنت همراه و نصب اپلیکیشن مترجم گوگل فقط کافی است وارد اپلیکیشن شده و پس از انتخاب زبان ترکی، گوشی‌تان را روی محصول بگیرید. مثل آب خوردن و در کمترین زمان نوشته‌ها ترجمه می‌شود و شما اطلاعات لازم را به دست خواهید آورد.

3- امکان دسترسی آسان به اینترنت:

از همه این‌ها گذشته گاهی به هر دلیلی که از قبل قابل پیش‌بینی نیست، دسترسی به اینترنت آنقدر لازم می‌شود که حاضریم به هر دری بزنیم تا فقط لحظه‌ای به اینترنت متصل شویم تا مشکل خود را رفع کنیم. همه ما حداقل یک بار این موقعیت را تجربه کرده‌ایم. پس بهتر است ریسک نکنیم.

4- پین‌تاتی:

پین‌تاتی در زمینه مسیریابی و معرفی دیدنی‌ها، مراکز خرید، اوت‌لت‌ها، تخفیف‌ها، جشنواره‌ها و … در کنار شماست تا سفر راحت‌تر و پرشورتری را تجربه کنید. اگر می‌خواهید پین‌تاتی همیشه همراه شما باشد، نیاز به اینترنت همراه دارید. پین‌تاتی با ارائه سیمکارت ترک تلکام در ایران کار شما را راحت کرده تا بدون هیچ دردسری، سیمکارت را پیش از سفر به استانبول دریافت کنید.

اگر عازم استانبول هستید، نیازی نیست با دوستان و فامیل خداحافظی کنید. با اینترنت همراه، دائم باهاشون در ارتباط خواهید بود.

خرید سیم کارت ترکیه

خرید سیم کارت ترکیه در ایران. این یک شوخی نیست. خیلی هم جدی است.

ما می‌توانیم سیم کارت ترک تلکام را در ایران بخریم.

پین‌تاتی یک کار جدید کرده و آن این است که به کسانی که قصد دارند به ترکیه و استانبول سفر کنند،

پیش از سفر و همین جا در ایران سیم کارت ترک تلکام می‌دهد.

یعنی بعد از این که بلیط هواپیما را خریدیم و هتل را رزرو کردیم، از طریق پین‌تاتی سیم کارت و استانبول کارت را هم می‌خریم.

به این صورت وقتی وارد استانبول می‌شویم کاری نداریم جز لذت و تفریح!

سیم کارت ترکیه را چطور تهیه کنیم؟

اگر تصمیم دارید تا یک سفر بی دردسر داشته باشید و دوست دارید تا قبل از سفر همه کارهایتان را انجام داده باشید و مطابق با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام داده‌اید سفر را آغاز کنید؛ پس بهتر است تا بدون نگرانی سیم کارت‌تان را از پین تاتی بخرید.

چرا در سیم کارت ترکیه بخرید؟

راستش را بخواهید، وقتی وارد فرودگاه استانبول می‌شوید، خودتان متوجه همه چیز خواهید شد؛ آن‌جا همه چیز را بر اساس قیمت‌های بین المللی می‌فروشند و سیم کارت هم از این قضیه مستثنی نیست. پس اولین فکری که خواهید کرد این است که بیخیال خرید سیم کارت در فرودگاه شوید و در جایی نزدیک به هتل دنبال خرید سیم کارت باشید. مثلا حوالی خیابان استقلال. فکر بدی هم نیست به یکی از نمایندگی‌های اپراتورهای تلفن همراه وارد می‌شوید و تقاضای سیم کارت می‌کنید!

خب داستان از همین‌جا شروع می‌شود!!

  • آیا به زبان ترکی یا انگلیسی مسلط هستید؟
  • آیا فروشنده به زبان انگلیسی مسلط است تا متوجه درخواست شما شود؟
  • کدام اپراتور بهتر است؟
  • آیا قیمتی که در این نمایندگی به شما اعلام می‌شود، نرخ مصوب اپراتور است یا چشم‌شان به توریست خورده و قیمت را بالا برده‌اند؟
  • کدام بسته اینترنتی را باید انتخاب کنید؟
  • آیا با دادن پاسپورت به فروشنده، نام و نام خانوادگی شما درست تایپ می‌شود؟

نکته: اگر در هنگام نوشتن نام و نام خانوادگی شما توسط اپراتور اشتباهی صورت بگیرد و در طول سفر، سیم کارت شما به مشکلی بخورد، امکان گرفتن سیم کارت مجدد وجود ندارد؛ زیرا بر اساس اطلاعات ثبت شده امکان صدور مجدد سیم کارت وجود دارد. پس اگر دقت نکنید پول شما به هدر رفته است.

حالا یک سوال؟

آیا خرید سیم کارت در استانبول با این همه دردسر می ارزد؟

خیلی شیک تلفن را بردارید؛ با پین تاتی تماس بگیرید و درخواست سیم کارت کنید.

شرایط و مراحل خرید سیم کارت ترک تلکام

  1. سفارش سیم کارت ترک تلکام
  2. ارسال کپی پاسپورت به شماره واتساپ پین تاتی
  3. واریز وجه سیم کارت به حساب پین تاتی .
  4. تایید و پر کردن فرم تحویل سیم کارت

نکته: با توجه به قوانین اپراتورهای همراه ترکیه،  فعال‌سازی سیم‌کارت، تنها پس از ورود به کشور ترکیه و درج شدن مهر ورود در پاسپورت  امکان‌پذیر است. بلافاصله پس از ورود و مهر شدن پاسپورت‌تان توسط افسر اداره گذرنامه یک عکس از صفحه مهر شده گرفته و با اینترنت فرودگاه از طریق واتساپ، عکس را برای پین تاتی بفرستید تا ظرف مدت ۲ ساعت سیم‌کارت شما فعال شود.

به همین راحتی!!

خرید سیم کارت ترکیه در استانبول؟

حالا اگر کسی اصلا حواسش به سیم کارت نبود و تازه بعد از رسیدن به فرودگاه استانبول یاد سیم کارت و اینترنت افتاد، چه کار کند؟

اولین جایی که می‌توانیم سیم کارت بخریم در فرودگاه‌ جدید استانبول است.

بله! از هواپیما که پیاده شدیم و چمدان‌هایمان را تحویل گرفتیم، در مسیر خروج از فرودگاه کلی غرفه و مغازه می‌بینیم.

یکی از این‌ها غرفه اپراتورهای تلفن همراه ترکیه است؛ ترکسل، ترک تلکام و وُدافون!

شاید یکی بپرسد که از کدام بخریم؟ کدام ارزان‌تر است؟

کدام برای سفر چند روزه به‌صرفه‌تر است؟ برای خرید سیم کارت به چه مدارکی نیاز داریم؟

صبر کنید! پین‌تاتی به همه سوال‌ها جواب می‌دهد.

از نظر پین‌تاتی بهتر است عجله نکنیم و از خیر غرفه‌های داخل فرودگاه استانبول بگذریم.

چون معمولا قیمت اجناس و کالاهای فرودگاه از قیمت‌های داخل شهر کمی بالاتر است.

پس از مراجعه به هتل و تحویل گرفتن اتاق، کافیه یه سری به پین‌تاتی بزنیم.

آدرس نزدیک‌ترین نمایندگی اپراتور تلفن همراه را می‌گیریم و با خیال راحت یک سیم کارت ترک تلکام می‌خریم.

اپراتورهای تلفن همراه در ترکیه

طبق آخرین آمار پین‌تاتی، ترکیه چهار تا اپراتور تلفن همراه دارد: ترک تلکام، ترکسل، وُدافون و آوِا. حالا ببینیم هر کدام چه ویژگی‌هایی دارند.

ترکسل (Turkcell)

ترکسل بزرگترین اپراتور تلفن و اینترنت ثابت و همراه در ترکیه هست، ولی این دلیل به خوب بودن آن نیست. چرا که خدمات این اپراتور را سایر اپراتورهای تلفن همراه در ترکیه انجام می‌دهند، اما با قیمتی مناسب‌تر. ایرانی‌ها هم به خاطر اسم این اپراتور، اعتماد بیشتری به آن می‌کنند و اکثرا سیم کارت این اپراتور را می‌خرند.

ترک تلکام (Turk Telekom)

یک شرکتی که این روزها از آن زیاد حرف زده می‌شود و امکانات خوبی به مشتریان خودش ارائه می‌دهد. آنتن‌دهی خوب و اینترنت پر سرعت در تمام نقاط استانبول. همان طور که گفتیم از طریق پین‌تاتی می‌توانیم یک سیم کارت ترک تلکام در ایران تهیه کنیم و با خیال راحت به سفر بپردازیم. این شرکت برای گردشگران خارجی هم پیشنهادات خوبی دارد که در مطالب دیگر به آن می‌پردازیم.

ودافون (Vodafone)

بزرگترین شرکت ارتباطات سیار جهان محسوب می‌شود و در کشورهای مختلف از جمله ترکیه فعالیت می‌کند. گفته می‌شود که آنتن‌دهی وُدافون در مناطق دور افتاده استانبول کمی ضعیف است.

آوا (Avea)

ایرانی‌ها کمتر این اپراتور را می‌شناسند. آوا که در سال ۲۰۰۴ فعالیت خودش را در زمینه فروش سیم کارت و اینترنت شروع کرده، در ابتدا با اپراتور ترک تلکام فعالیت می‌کرد. اما در حال حاضر با ودافون همکاری می‌کند.

برای خرید سیم کارت ترکیه به چه مدارکی نیاز داریم؟

فقط پاسپورت! پاسپورت را که به اپراتور تحویل می‌دهیم، یک فرم به ما می‌دهد که آن را باید پر می‌کنیم.

فرم به زبان انگلیسی است. اگر از آن چیزی سر درنمی‌آوریم از اپراتور یا مشتریان دیگر کمک بگیریم.

به احتمال زیاد یک ایرانی آن‌جا پیدا شود.

چون تجربه نشان داده در هر پنج متر مربع از استانبول حداقل دو ایرانی پیدا می‌شود!

چه نوع سیم کارتی بخریم؟

مثل ایران، اپراتورهای ترکیه هم دو نوع سیم کارت می‌فروشند: دائمی و اعتباری یا موقت.

مسافران تنها می‌توانند از سیم کارت‌های اعتباری استفاده کنند.

چون سیم کارت دائمی فقط و فقط برای افرادی است که شهروند ترکیه باشند.

علاوه بر همه این‌ها، برای یک اقامت چند روزه، خریدن سیم کارت اعتباری خیلی به‌‌صرفه‌تر است.

چطور سیم‌ کارت را فعال کنیم؟

بستگی دارد از کدام اپراتور سیم کارت می‌خریم. چون فعال‌سازی هر کدام متفاوت است.

بعد از گرفتن پاسخ از شماره ۲۴۳۸، کلمه EVET (به معنی بله) را ارسال کنیم.

به این صورت سیم کارت فعال می‌شود و می‌توانیم از امکانات آن استفاده کنیم.

برای اطلاع از باقیمانده اعتبار سیم‌کارت‌ هم باید کد #۱۲۳* را شماره‌گیری کنیم.

برای فعال کردن سیم کارت ترکسل باید کلمه «Evet» را به شماره ۲۲۲ ارسال کنیم.

برای این که بفهمیم سیم کارت‌مان چقدر اعتبار دارد، شماره #159* را بگیریم.

و اما وُدافون! برای فعال کردن این سیم‌کارت باید کلمه SORGU را به شماره ۳۶۳۶ ارسال کنیم.

برای اطلاع از باقیمانده شارژ، کلمه OZET را به شماره ۷۰۰۰ بفرستیم.

چگونه از غیرفعال شدن سیم کارت جلوگیری کنیم؟

شاید بخواهیم باز به استانبول برگردیم. تکلیف سیم کارتی که خریدیم چه می‌شود؟ اگر سفر بعدی ما به استانبول در کمتر از 6 ماه اتفاق بیفتد که مشکلی نیست و می‌توانیم از همان سیم کارت استفاده کنیم. ولی در صورتی که فاصله زمانی بین سفر اول و دوم ما بیش از شش ماه شود چه؟ بگذاریم سیم کارت بسوزد؟ نه! ما برای این کار دو راه داریم:

راه دوم فعال کردن رومینگ سیم کارت در ایران است. هر چند وقت یک بار از سیم کارت استفاده ‌کنیم، مشکل غیرفعال شدن آن منتفی می‌شود. به این صورت سیم کارت را می‌توانید برای سفرهای بعدی هم داشته باشید.

سیم کارت را به دوست یا آشنایی بدهیم که پیش از سفر ما به ترکیه یا استانبول سفر می‌کنند. هم کار آن‌ها راه می‌افتد هم سیم کارت ما نمی‌سوزد.

اپلیکیشن ترک‌تلکام

اپلیکیشن‌ترک‌تلکام؛ یک خدمت عالی برای کاربران و مشترکان این اپراتور ترک است که با آن به آسانی می‌توانید شارژ بخرید و بسته اینترنتی یا مکالمه همراهی خود را انتخاب کنید. یکی از نکات جالب این اپلیکیشن، دادن جایزه به مشترکان است که به صورت شانسی و با زدن دکمه جایزه به شما هدیه‌ای از طرف ترک تلکام اهدا می‌شود. معمولا هدیه بر اساس رفتار شما و نیاز شماست. به طور مثال اگر از اینترنت بیشتر استفاده می‌کنید به شما ۱ گیگابایت یا بیشتر اینترنت هدیه می دهد و یا اگر اهل مکالمه و ارسال پیامک هستید؛ بسته مکالمه همراهی هدیه می‌دهد.

کلا همه اپراتورهای تلفن همراه برای جذب مشترک بیشتر دائما در رقابت هستند و امکانات جدید را برای سهولت کاربر ارائه می کنند. برای دانلود این اپلیکیشن بهتر است سری به اپ استور و گوگل پلی بزنید و گزینه ترک تلکام را سرچ کنید. برای راحتی شما لینک دانلود را اینجا می‌گذارم.

البته برای خرید شارژ از اپلیکیشن باید حتما در یکی از بانک‌های ترکیه حساب داشته باشید تا به وسیله کارت عابر بانک بتوانید بسته موردنظرتان را انتخاب و خریداری کنید.

اگر چنانچه نیاز به شارژ سیم کارتتان داشته باشید؛ روی کمک پین تاتی حساب کنید.

بهترین سیم کارت ترکیه در سال ۲۰۲۰

شاید شما هم الآن احساس کنید سردرگم شده‌اید؛ با چمدانی رها در فرودگاه استانبول شبیه به کسی که با کلی قطعه ناشناخته پازل روبه‌روست و نمی‌داند کدامشان، بهترین قطعه برای انتخاب است!

اما برای این‌که کارتان راحت‌تر شود بهتان می‌گویم که شاید بهترین سیم کارت برای خریدن ترک تلکام است که نسبت به چیزی که می‌پردازید و چیزی که می‌گیرید تعادل بهتری برقرار است.

نکات تکمیلی در خصوص خرید سیم کارت در ترکیه:

  • بخشی از ترکیه در قاره اروپا واقع شده است اما جزو اتحادیه اروپا نیست. بنابراین از رومینگ رایگان سیم کارت‌های اروپایی در این منطقه خبری نیست.
  • قیمت سیم کارت‌های ان‌جوی در تمام شهر یکسان است. چون گاهی فروشگاه‌های رسمی ان جوی معمولا بیش از حد شلوغ می‌شود می‌توانید فروشگاه های محلی را برای خرید انتخاب کنید.
  • سیم کارت‌های دیگر ترک در فرودگاه کمی گران‌تر هستند؛ بنابراین بهتراست اگر غذا روی گاز ندارید وعجله‌ای در کار نیست، صبر کنید تا به شهر برسید.
  • مکالمه‌های رایگانی که در بسته‌های سیم کارت ها دارید شامل مکالمه با خارج از کشور نمی‌شود.
  • نکته مهم اینکه در تمام مراحل خرید سیم کارت قبل از سفر به ترکیه روی کمک پین تاتی حساب کنید.

سیم کارت‌ها چقدر اعتبار دارند؟

به محض این که پا از کشور ترکیه بیرون بگذاریم، سیم کارت‌مان غیرفعال می‌شود.

پس باید حواسمان باشد که بسته‌ای که می‌خریم با مدت اقامتمان جور دربیاید.

مثلا اگر قرار است یک هفته در استانبول بمانیم، بسته چندماهه نخریم!

راستی سیم کارت‌های اعتباری کشور ترکیه فقط ۳ ماه اعتبار دارند.

اگر بعد از این مدت شارژ نشوند، خود به خود از کار می‌افتند.

مقایسه