مدارس بین‌ المللی استانبول

ترکیه در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای بر حوزه‌ی آموزش و پرورش و کیفیت مقاطع آکادمیک خود داشته است؛ به طوری که حدود 22 درصد از بودجه‌ی داخلی خود را صرف ارتقا مراکز آموزش خود کرده است و با تبلیغات گسترده در حال جذب دانش‌آموز و دانشجو از سراسر دنیاست. اگرچه آموزش و پرورش در تمام مقاطع 12 ساله‌ی مدارس برای شهروندان ترکیه رایگان است، اما افرادی که به این کشور مهاجرت می‌کنند، باید کودکانشان را در مدارس بین‌المللی ثبت نام کنند که رایگان نیستند و اکثر اوقات به خاطر برنامه‌های بسیار کامل آموزشی و رشد فردی، گران به نظر می‌رسند. هرچند که اکثر این مدارس به دلیل ویژگی بین‌المللی بودن، ساختار به روز آموزشی و تمرکز بر روی تک‌تک دانش‌آموزان خود، که تعدادشان چندان هم زیاد نیست، سکوی پرتابی به بهترین دانشگاه‌های دنیا خواهند بود.

نکات مهم در خصوص مدارس بین‌المللی در ترکیه:

  • از 6 سالگی، شرکت در مدارس پیش دبستانی و سپس دبستان برای همه‌ی کودکان در ترکیه اجباری است.
  • مدارس بین‌المللی جدول برنامه‌ریزی گسترده‌تری از مدارس دولتی دارند.
  • یادگیری یک یا چند زبان، همراه با کلاس‌های آموزشی و ورزشی، مانند شنا در این مدارس رایج است.
  • نظام آموزشی مدارس بین‌المللی International Baccalaureat است که چهار برنامه‌ی آموزشی برای کودکان 3 تا 19 سال ارائه می‌کند.
  • سیستم آی‌بی، در انتهای دوره به دانش‌آموزان دیپلمی ارائه می‌کند که برای دریافت پذیرش از دانشگاه‌های مختلف دنیا معتبر است.
  • ساعت آموزشی مدارس بین‌المللی در مقایسه با مدارس دولتی بیشتر است.
  • انگلیسی، فرانسه، آلمانی و یا ایتالیایی معمولا زبان مادری استادان این مدارس است که به آموزش و یادگیری بهتر این زبان‌ها کمک می کند.
  • مدارس بین‌المللی به دلیل ارتباط آکادمیکی که با دانشگاه‌های مهم دنیا دارند، می‌توانند دانش‌آموزان مستعد را برای گرفتن پذیرش و بورسیه‌ی تحصیلی آماده کنند.

1.مدرسه‌ی بین‌ المللی استانبول

ISTANBUL INTERNATIONAL COMMUNITY SCHOOL

در سال 1911 تاسیس شده است تا دانش‌آموزان کالج رابرت را آموزش دهد. این مدرسه برای کودکانی با پاسپورت غیر‌ترک  سیستم آموزش آی ‌بی را پیاده می‌کند و از ملیت‌هایی مثل آلمان، آمریکا، انگلیس و کره دانش‌آموز دارد.

IBسیستم آموزشی
انگلیسیزبان تدریس
3-18سن پذیرش
 98 هزار لیر تا 195,800 لیرهزینه‌ی سالیانه

 خصوصی ابتدایی تاس

TAS PRIVATE ELEMENTARY SCHOOL

مدرسه ابتدایی خصوصی تاس هم اعتماد‌به‌نفس و هم توانایی بالقوه دانش‌آموزان خود را توسعه می‌دهد. زندگی در مدرسه حول این دو موضوع می‌چرخد. هم رشد فردی و هم میان فردی و هم شاد بودن دانش‌‌آموزان از عناصر کلیدی فلسفه‌ی وجودی مدرسه‌ی تاس هستند. این محیط با عدم منفی‌نگری، مجازات دانش‌آموزان و تکالیف تحمیلی همراه است و  بر روی رشد دانش و رفتار، نگرش‌ها و مهارت‌ها تمرکز دارد.

آمریکاییسیستم آموزشی
انگلیسیزبان تدریس
3-14سن پذیرش
اعلان عمومی نشده استهزینه‌ی سالیانه

3.مدرسه‌ی بین‌ المللی برایتز استانبول

BRIGHTS INTERNATIONAL SCHOOL OF ISTANBUL

مدرسه بین‌المللی برایتز استانبول، یکی از مدارس بین‌ المللی استانبول است که در منطقه بیوک چکمجه در غرب استانبول واقع شده‌است. برایتز برنامه‌های آموزشی نظام آمریکایی را در راستای همسویی با استانداردهای عمومی دنیا دنبال می‌کند. یکی از نکات جالب این مدرسه برگزاری کلاس‌های زبان عربی و ترکی برای همه دانش آموزان است. در برایتز، دانش‌آموزان از تمام ملیت‌ها ثبت‌نام می‌شوند.

آمریکاییسیستم آموزشی
انگلیسیزبان تدریس
3-14سن پذیرش
اعلان عمومی نشده استهزینه‌ی سالیانه

4. مدرسه‌ی بین‌ المللی بریتانیایی استانبول

THE BRITISH INTERNATIONAL SCHOOL ISTANBUL

مدرسه بین‌المللی بریتانیایی استانبول شهرت جهانی برای آموزش و پرورش با کیفیت خود دارد. این مکان یک مدرسه خصوصی پیشرو  و شناخته شده در ترکیه است که برنامه ‌درسی پیشروی انگلستان و آی‌بی را ارائه می‌دهد و البته در ارتباط بسیار تنگاتنگ با محیط دانشگاهی است و فارغ التحصیلان خود را به دانشگاه‌های سراسر دنیا و عمدتا به بریتانیا و آمریکا می‌فرستد.

IB-نظام بریتانیاییسیستم آموزشی
انگلیسیزبان تدریس
18-3سن پذیرش
94 هزار لیر تا 229 هزار  لیرهزینه‌ی سالیانه

5.مدارس بین ‌المللی کیز‌تون

KEYSTONE INTERNATIONAL SCHOOLS

ماموریت مدارس بین‌ المللی کیزتون تمرین و آموزش مهارت‌های لازم برای ارتقای اعتماد به نفس، مسئولیت‌پذیری، حفظ محیط‌زیست و تربیت شهروندان مستقل جهان است. معلم‌ها در این مدرسه با دانش‌آموزان هم‌کاری نزدیک دارند و توانایی‌های تحلیلی و تفکر انتقادی آن‌ها را رشد می‌دهند و کمک می‌کنند دانش‌آموزان، زیبایی و شگفتی زندگی را درک کنند.

بین‌المللی-کاناداییسیستم آموزشی
انگلیسیزبان تدریس
3-18سن پذیرش
اعلان عمومی نشده استهزینه‌ی سالیانه

مدارس بین ‌المللی جاسمین

JASMINE INTERNATIONAL SCHOOLS

مدرسه خصوصی جاسمین یکی از مدارس بین‌ المللی استانبول است که سیستم آموزشی خود را بنابر نظام عربی فلسطین و بریتانیا بنا نهاده است. علاوه بر این، مدرسه یک آزمایشگاه کامل کامپیوتردارد و هر کلاس به  یک بورد هوشمند  و پروژکتور مجهز است که به ایجاد محیط یادگیری پویا و  مناسب در قرن 21 کمک می‌کند.

عربی-بریتانیاییسیستم آموزشی
انگلیسیزبان تدریس
3 تا 18سن پذیرش
25 هزار لیر تا 45 هزار لیرهزینه‌ی سالیانه

7.مدارس بریتانیایی تارابیا

TARABYA BRITISH SCHOOLS

یک مدرسه‌ی انگلیسی پیشگام در ترکیه است که برنامه ‌درسی ملی ترکیه و برنامه آموزشی ملی انگلستان را با هم ترکیب می‌کند. همه دروس به جز زبان ترکی و درس‌های فرهنگی به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. با تحصیل در این مدرسه، دانش‌آموزان فرصتی فوق‌العاده برای ورود به دانشگاه‌ها و مراکز علمی معتبر سراسر جهان پیدا می‌کنند.

ترکی-بریتانیاییسیستم آموزشی
انگلیسیزبان تدریس
3-18سن پذیرش
اعلان عمومی نشده استهزینه‌ی سالیانه

8. الیت آکادمی

ELITE ACADEMY

الیت آکادمی یک مدرسه‌ی انگلیسی زبان است که از مهدکودک تا دبیرستان میزبان دانش‌آموزان است. کلوپ‌های مختلف آموزشی، زمین فوتبال و شنا و ناهار از ویژگی‌های این مدرسه است که با نظام آموزشی آمریکایی دانش‌آموزان را تربیت می‌کند.

آمریکاییسیستم آموزشی
انگلیسیزبان تدریس
3 تا 18سن پذیرش
اعلان عمومی نشده استهزینه‌ی سالیانه

9.مدارس انکای استانبول

ENKA ISTANBUL SCHOOLS

مدارس انکا یکی از مدارس شبانه‌روزی خصوصی است که در شهر استانبول ترکیه واقع شده‌است. دانش‌آموزان در درجه اول شهروندان ترک هستند و حدود ۱۰ درصد آن‌ها شهروندی دوگانه دارند. انکا می‌تواند انتخاب خانواده‌ی مهاجرینی باشد که موفق به دریافت پاسپورت ترکیه شده‌اند.

مدارس انکا در قلب اروپایی شهر استانبول واقع شده‌است که نیمی از فضای 16 هکتاری مدرسه در نزدیکی بسفر قرار دارد و امکانات ورزشی بسیار گسترده‌ای دارد. این هم یکی دیگر از مدارس بین المللی استانبول .

آمریکاییسیستم آموزشی
انگلیسیزبان تدریس
3 تا 18سن پذیرش
83 هزار تا 90.500هزار لیرهزینه‌ی سالیانه

10.مدارس بین‌المللی هاروست

HARVEST INTERNATIONAL SCHOOLS

مدارس بین‌المللی هاروست، یکی از مدارس بین ‌المللی استانبول است که برنامه آموزشی آمریکایی را در کلاس اول تا دوازده ارائه می‌کند که شامل انگلیسی، ریاضی، علوم، عربی (برای عرب زبان‌ها و غیر عرب زبان‌ها)، دروس اسلامی (برای دانش‌آموزان مسلمان)،کامپیوتر، هنر، تربیت‌بدنی و مطالعات اجتماعی است. یادگیری در محیط سرزنده‌ی هاروست هم لذت بخش و هم پرمحتوا است.

آمریکاییسیستم آموزشی
انگلیسیزبان تدریس
4 تا 18سن پذیرش
اعلان عمومی نشده است

مقایسه