حمل دارو به ترکیه

هنگام سفر به کشورهای خارجی بهتر است قوانین آن‌ها را به خوبی بشناسیم تا دچار مشکل نشویم. یکی از مسائل مهم این است که ورود چه داروهایی به خاک کشور مقصد ممنوع است. اگر شما یا بستگانتان داروی خاصی مصرف می‌کنید و همچنین قصد سفر به ترکیه را دارید، حتما این مطلب را انتها بخوانید.

چه داروهایی را نمی‌توانیم همراه خود به ترکیه ببریم؟

هنگام ورود به خاک ترکیه نباید حجم زیادی از دارو همراه داشته باشید. حتی دارویی ساده مانند استامینوفن. این مسئله می‌تواند برای مسئولین گمرک به منزله قاچاق دارو باشد. میزان داروها باید به اندازه مصرف تا زمان اعتبار ویزای شما باشد.
ورود داروهای آرام بخش و ترک اعتیاد مانند متادون، مسکن کدئین، قرص اعصاب و داروی خواب‌آور نیز به ترکیه ممنوع است. حتی داروهای ساده‌ی سرماخوردگی که در آنها از ویکس و سودافد استفاده شده مانند سوداکلد و کلد استاپ هم به دلیل خواب ‌آور بودن مجوز ورود به خاک ترکیه را ندارند.

سایر داروهای غیر مجاز در ترکیه:

دیفن هیدرامین یا بنادریل که به عنوان داروی ضد آلرژی استفاده می‌شود.
کانابیس یا ماریجوانا و هر ماده مخدر دیگر
ترامادول
آدرال
ریتالین
امبین
آمفتامین‌ها
اینترمزو

خب اگر بخواهیم مجوز ورود این داروها به ترکیه را بگیریم باید چه‌کار کنیم؟

اگر دارویی مصرف می‌کنید که در بین موارد غیر مجاز قرار دارد، باید برای حمل آن یک نسخه معتبر از پزشک بگیرید. پزشک باید مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را داشته باشد. بعد از دریافت مجوز و نسخه پزشک، آن را توسط یکی از دارالترجمه‌های رسمی معتبر به زبان انگلیسی و یا زبان ترکی ترجمه کنید. این نسخه باید ممهور به مهر برجسته دارالترجمه باشد. در مرحله بعد، نسخه ترجمه شده را به همراه پاسپورت به سفارت ترکیه تحویل بدهید. سفارت ترکیه پس از بررسی مجوز ورود دارو را به شما خواهد داد. حتما یادتان باشد تا این مجوز را کنار مدارک دیگر خود، همراه داشته باشید.

به خاطر داشته باشید که باید داروها را در بسته بندی اصلی خودشان حمل کنید. ممکن است در زمان بازرسی از شما خواسته شود تا بسته بندی دارو را باز کنید تا داخل آن بررسی شود.

در صورت همراه داشتن داروهایی که نیاز به نسخه دارند، زمانی که به فرودگاه رسیدید ماموران بازرسی را در جریان قرار دهید. همچنین اگر نیاز به پک فریزر داشتید، با اعلام رسمی به فرودگاه، می‌توانید آن را همراه خود داشته باشید.

مقایسه